سرقت علمي وزير علوم دولت كودتا



اقتضای طبیعت این نیست که ناخدا از سرنشینان کشتی تقاضا کند که سکان کشتی را به او بسپارند یا «دانشمندان به در خانۀ توانگران بروند». هرکه چنین ادعایی کرده است، دروغ گفته، زیرا طبیعت خلاف این را اقتضا می‌کند: بیمار، خواه توانگر باشد و خواه تنگدست، باید به در خانۀ پزشک برود و آنکه نیازمند رهبری است باید دست تقاضا به سوی کسی دراز کند که در رهبری استاد است. بنابراین کسی هم که شایستگی زمامداری دارد نباید از دیگران تقاضا کند که به فرمان وی گردن بنهند [باید منتظر باشد تا دیگران به سراغ او آیند و او را به رهبری برگزینند].

(افلاطون، جمهوری، ۱۰۹۴/۴۸۹)

-------------------------------------------------------------------------------------------

بي شك بانام كامران دانشجو آشنايي مختصري داريد.وي كه پيش از اين رياست ستاد انتخابات كشور را بر عهده داشت نامش در ميان وزراي پيشنهادي دولت كودتا براي پست وزارت علوم اعلام شد و با راي اعتماد نسبتا بالايي كار خود را در وزارت علوم آغاز نمود.دانشجو پيش از اين در دولت احمدي نژاد سمت هاي استاندار تهران، قائم مقام و معاون سياسي وزارت كشور را نيز بر عهده داشته.از جمله افتخارات وي ممنوع الورود شدن به انگلستان و ساير كشورهاي عضو پيمان شنگن است.علتش هم آتش زدن كتابفروشي به دليل ماجراي سلمان رشدي بود كه اين ماجرا اخراجش از كشور انگلستان را به دنبال داشت.

ابهامات و شبهات زيادي در خصوص مدرك تحصيلي وي ( دكتراي هوا و فضا ) وجود دارد.وي مدعيست كه داراي مدرك هوا و فضا از كالج لندن است،در صورتي كه در مصاحبه هاي پيشينش، خود را فارغ التحصيل انستيتو امپريال منچسستر خواند.نكته جالب هم همين جاست.هيچ كدام از اين دانشگاه ها درتاريخ انگلستان وجود خارجي ندارند! مجلس هم به همين مدارك بسنده كرد و با وجود سوابق و مدارك مشكوكش وي را به سمت وزير علوم كشور برگزيدند.جالب اينكه هيچ مقاله علمي در دوران تحصيل خود نداشته و وي فاقد پايان نامه دكترا در فهرست دانشگاه هاي انگلستان است.

ماجرا در ميان سوالات بسيار و ابهامات فراواني شناور بود تا اينكه چند روز پيش مجله علمي نيچر ، كه يكي از معتبرترين نشريات علمي جهان است،با انتشار مقاله ايشان و مقاله مرجع سرقت علمي وي را براي همه رو كرد.

بر اساس اين مطلب، پايان نامه اي كه دانشجو به همراه فرد ديگري به نام مجيد شهراوي چاپ كرده ، كپي اي از مقاله محققان كره اي در سال 2002 بوده، و در قسمت هاي ديگر بخش هايي از مقاله هاي محققان آمريكايي ، انگليسي و چيني به چشم مي خورد كه در يك كنفرانس ارائه داده بودند.

اين قبيل اتفاقات ، دزدي و سرقت آثار علمي و وجود مدارك جعلي، ضربه بزرگي به جامعه دانشگاهي و علمي كشورمان مي زند .نبايد فراموش شود كه وجود مداركي تقلبي در ميان وزرا و ديگر افراد دولتي و حكومتي امري تازه نيست و سابقه اي طولاني دارد.كه از جمله مهمترينشان مدرك آكسفورد آقاي كردان بود. تا كي بايد شاهد اين قبيل اقدامات باشيم؟؟ درست است كه وزير علوم كشورمان يك سارق علمي با مدركي مجهول باشد؟ چه كسي به اين قبيل موضوعات رسيدگي مي كند؟شايد اين مسئله را هم بايد به ديگرپرسش هاي بي پاسخمان اضافه كنيم...


12 نظرات:

man گفت...

شما ميدونيد تو مردك خود احمدي نژاد هم شك هست؟!!!معلوم نيست چه جوري گرفتتش....اين ديگه از اون فجايع هست...

شهلا گفت...

سلام دوست عزیز
اینها برای بقای خود و ارضای حس جاه طلبی خود به هر کاری که در مخیله آدم نمی گنجد دست می زنند.

ناشناس گفت...

سلام. اخه ببم جان چیکار دارین به این وزیر علوم حالا یکی پیدا شد تقلب را در دانشگاه رسمی کرد و شکسته نفسی کرد و خود را با جماعت دانش اموز و دانشجو همدرد نشان داد . چشم ندارین بینین. خوب بزارین تقلب نو نوار بشه همه استفاده مبسوط ببرن!!!!
تازه این شخص مشترک یک تکذیبیه داده به تابنک اصل حاله؟؟
رضا رئیسی

دختري از ديار سبز اميد گفت...

سلام خيلي جال بود...مرسي.

من آپم بهم سر بزن...منتظرتم

اشکان پارتی گفت...

سلام
گر حکم شود که مست گیرند
در کابینه هر آنکه هست گیرند
گویا در این کابینه و این دولت حتی یک لیسانس سالم از دانشگاه پیام نور هم پیدا نمی شود . بد هم نیست . با این نخبگان نظام سرعتش را برای رسیدن به انتهای خط بیشتر می کند.
با مطلب: "نخبه میری" در خدمتتان هستم .

سبز های شهر اراک گفت...

سلام سبز اندیش؛

دوست عزیز در این کشور هزاران تحصیلکرده و نخبه بیکارند اون وقت یه بی سواد باید بشه وزیر علوم!!!

خاکستر گفت...

سلام
ممنون که سر میزنی
مطلبت جالب بود مخصوصا اولش...
این حرفا رو خودم رفتم ودیدم توی سایت موج سبز...نمیدونم اینا چه اصراری دارند بگن ما تحصیل کرده کشورهای خارجی هستیم...یکی نمیاد به اینا بگه گنده تراز شماها چنین ادعایی ندارند و خیلی فروتن هستند...
حالا اگه راست و حسینی بیاید بگید ما لیسانس دانشگاه علم و صنعت رو داریم ما بهتون چیزی میگیم!؟

به امید ازادی سبز...

افسونگر گفت...

سلام
مرسي از حضور سبزت حرف جالبي گفته بودي خيلي خوشم اومد
به نظر من هر كسي كه تحصيلات درست و حسابي داشته باشه اينقدر فهم داره كه وزير اين آقا نشه مثلا يه روانشناس و استاد دانشگاه كه ا.ن بهش پيشنهاد وزارت داده بود بهش پيشنهاد كرده بود كه بره پيش يه روانپزشك يا روانشناس و خودشو معالجه كنه

ارتش سبز گفت...

اميد وارم خدا به همه مردممون صبر و استقامت بده.
((آزادي را به كسي هديه نمي دهند. آزادي هديه اي گرانبها و محصول تلاش و خود قرباني كردن است.))
قوام نكرومه


من نیلوفر سبز سابق هستم...
یه مئت نبودم...
شرمنده!
اومدم...اما مثل قبلا نمیتونم زیاد بیام...
به امید پیروزی

arabshahi گفت...

ba dorood khedmate shoma hamvatane nazanin...mataebe khoubi bood...ba arezoye movafaghiyat baraye shoma.

reza گفت...

فرمانده ناجا:کهریزک بزرگ‌نمایی شد،بقیه اخبارهم دروغ بود .

آیا با تحریم ایران موافق هستید؟؟؟؟؟؟؟

reza گفت...

مصاحبه با فرزند شهید والامقام حاج ابراهیم همت

وشهید والامقام حمید باکری