"پست مشترک"(3)




با نام خدا

علیرغم اینکه می دانستند با تحریم مسابقه ای کوچک ، در زندگی کاری با تحریمی بزرگ، روبرو خواهند شد .ولی باز برسر این دو راهی ، تحریم را انتخاب کردند .

مسابقه ای که حتی اگر همه آثار شان از زیر تیغ ، جان سالم بدر میبرد، مخاطب آن به پنج هزار نفر هم نمی رسید .(آن هم قشر خاص نمایشگاه رو ).ولی اکنون حرف شان را، بگوش میلیون ها نفر رساندند.

زمان، زمان پاسخ به مردمی بود ،که در شکوفایی آنها سهیم بودند .زمان ،زمان بودن بود یا نبودن .

این بده بستان فی البداهه ،(بین مردم و هنرمند مردمی) ،چنان به دلها نشست ،که تبدیل به یک بدعت شد .بدعتی که باقی هنرمندان مردمی، اصناف دیگر را همراه کرد .

سینماگران ،چنان تصویری از خود،بجا گذاشتند .که این بار نه بر پرده نقرای ،بر جان مردم نشست . و پنجره دل تئاتری ها هم، بروی مردم گشوده شد . این همصدایی اهالی موسیقی ، به چنان آهنگی بدل شد ،که سالها مردم آن را زمزمه خواهند کرد .و حتی این روزها همصدایی ،گرافیست ها را می شنویم .که به انها میگوییم :به دلهای ما خوش آمدید .

آری ،کاریکاتوریست های ما مسابقه ای بزرگتر را انتخاب کردند .مسابقه ای که نه یک برنده ،که 176 برنده داشت .

و جایزه آن، تندیس طلایی آدمکی کارتونی بود ،که کتاب قطور تاریخ بدست داشت ،که در آن نام 176 کارتونیست حک شده بود .

ما وبلاگ نویسان ،به پاس قدر دانی از این هنرمندان ،این پست مشترک ،که برگ سبزی است به کارتونیست ها و همه هنرمندان مردمی کشور عزیزمان ایران، تقدیم میکنیم .

شما دوستان وبلاگ نویس هم،در صورت تمایل ،با درج این پست ،به خیل پست مشترکی ها بپیوندید.

15 نظرات:

sarbazan sabz گفت...

سلام
ممنون که سر زدی...
منم این پیروزی رو به همه دوستان عزیز تبریک میگم...
خدا رو شکر میکنم کهبرای سید خاتمی مشکلی پیش نیومد...
نمیدونم دیروز ا یه سری از اعمال چه چیزی رو میخواستند ثابت کنن...

به امید آزادی سبز...

man گفت...

طرح فطريه سبز رو اطلاع رساني كنيد...

دختری از دیار سبز امید گفت...

salam dooste sabz khosh halam ke halet khoobe?oza chetor bood?salemo sare hale?man be jaie hamatoon kotak khordam....poste emroozamo tagdim mikonam be un basijiii ke mano kotak z.

ایران من گفت...

بعدا میگذارم.. فعلا ذوق زده ام

Iran e Sarfaraz گفت...

اين پيروزي هم به شما مبارك و هم به دولت كودتا تلخ و زهر...
خيلي خوشحالم...
با اينكه نتونستم به دليل بيماري بين مردم باشم و سهمي داشته باشم، اما خداروشكر مي كنم كه جووناي غيورِِ اين مرز و بوم كارشون رو خوب بلدن...
ما ايراني هستيم به ايرانمون مي باليم. نه به دشمن دوست نما مي دهيمش نه به دشمن دوست نما...

ايران، هميشه سر فراز

شهلا گفت...

سلام دوست خوبم . خوشحالم که یه آشنا پیدا کردم . وبلاگم احتمالا مسدودشده .نمی دونم حالا چی می شه . چون من آدرس همه دوستام که لینکشون کرده بودم اونجا بود و دسترسی به اون لینکها دیگه ندارم .دارم یکی یکی شما رو دوباره پیدا می کنم . آدرس جدیدم اینه nasimekhordad2.blogfa.com
اما متاسفانه نمی تونم برم توی بلاگفا که پست جدید بذارم .
راستی من هم دیشب آخر وقت (در واقع شنبه صبح خیلی زود) همین پست مشترک 3 رو گذاشته بودم . اما امروز وبلاگم فیلتر شده .

محمد رضا الف گفت...

دست شماو تمام وبلاگنویسها و هر کس که مشوق مردم و اطلاع رسان آنها برای تجمع 27 شهریور بود درد نکنه و به امید خدا که کلیشه ای و....شده به امید همت همین مردم آزادی نزدیک است. شما بنده را نمی شناسید و دلیلی برای خودنمائی ناشناس وجود ندارد اما من در خیابان 16 آذر همرا چند ده نفر دیگر صف اول بودیم هیچ اتفاقی هم نیافتادو زنده ایم و نتنها زنده که دوباره احساس زندگی کردن می کنیم ای کاش میشد لذت این احساس رو به دیگران گفت اما حیف باید لذت مبارزه برای زندگی کردن را در دل مبارزه حس کرد.ما به کسانی که کمی از تبلیغات پوشالی اینها در ایجاد رعب و وحشت ترسیده بودند ثابت کردیم که اگر با هم باشیم پیروزیم و هیچ هزینه ای هم نخواهیم داد .هر بار تجربه ما بیشتر میشود .به امید آزادی ملت ایران

GHOST گفت...

سوالات بی جواب...
نمی دانم چرا این روزها اینگونه است؟ نمی دانم چرا در بستر غمها و رنج ها اسیریم؟ نمی انم چرا آزادی را سال هاست گم کرده ایم؟ نمی دانم چرا از ترس بیان عقاید مان از موطن مادری آواره شده ایم؟؟؟

نمی دانم ...

منتظر حضور سبزت هستم
سبز باشی

محمدرضا . م گفت...

درود رفيق
بودن يا نبودن
خوب مردن ، شاد مردن
با صداي غرش تير ستم آزاد مردن
در ره عشق وطن با يك جهان فرياد مردن
مرگ اينسان چه زيباست ؟
اما
در لجنها زندگي كردن
يا به تحقير خسان گردن نهادن
نان به نرخ روز خوردن
از كنار نعش انسانها گذشتن
وه چه جان فرساست !؟
دوست با ستمگر و ستم پذير آپديت ام .
منتظرتان هستم

sarbazan sabz گفت...

سلام دوست عزیز

من با یه مطلب جدید آپ کردم...خیلی جالبه...اگه یه کم دقیق بشید چیزای خوبی میشه فهمید...

منتظرتم...
به امید ازادی سبز...

مسافر گفت...

[گل]سالم تندرستی برایت ارزومندم

وبلاگم را کرکسان ربودند ودر رفتند
وبا خیال خامشان میتوانند مسافر را از سفر باز دارند

کالسکه ای دیگر را برایتان معرفی میکنم
gowara.blogfa.com
منتظزر حضور سبزتان با گامهای استوارتان هستم

مسافر

مسافر گفت...

[گل]سالم تندرستی برایت ارزومندم

وبلاگم را کرکسان ربودند ودر رفتند
وبا خیال خامشان میتوانند مسافر را از سفر باز دارند

کالسکه ای دیگر را برایتان معرفی میکنم
gowara.blogfa.com
منتظزر حضور سبزتان با گامهای استوارتان هستم

مسافر

مسافر گفت...

[گل]سالم تندرستی برایت ارزومندم

وبلاگم را کرکسان ربودند ودر رفتند
وبا خیال خامشان میتوانند مسافر را از سفر باز دارند

کالسکه ای دیگر را برایتان معرفی میکنم
gowara.blogfa.com
منتظزر حضور سبزتان با گامهای استوارتان هستم

مسافر

بیخودی ها گفت...

سلام دوست عزیز . ببخشین دیراومدم . چندروزی اینترنت من قطع بود . تازه وصل شدم .
دربحثی که مطرح کردین . نظرات آقایان بسیارقابل تأمله . تقریبأ هرکدوم از دیدگاه خودشون به یه موضوع شاید نشه گفت واحد پرداختن . بحث پسوند و پیشوند مردم سالاری دینی همون بحث آزادیه که هیچ پسوند و پیشوندی رو برنمیتابه . هرواژه ای که درپسوند یا پیشوند این کلمات تحمیل بشه ؛ این کلمات مفهوم و ماهیت اصلی خودشون رو ازدست میدن و به چیزی ساختگی و تصنعی تبدیل میشن .
دربحث مدرنیته همیشه جوامع عقب مونده یا جهان سومی و توسعه نیافته ازورود مدرنیته درهراس هستند ؛ اما مدرنیته برای ورود خودش اجازه نمیگیره و به هرجا که مسیرش بیفته وارد میشه ؛ پس بهتره که مردم جهان سومی ها هم برای ورود مدرنیته آماده باشن و با آگاهی از مدرنیته ؛ این دستاورد بزرگ بشری بهره مند بشن ؛ چون به هرحال مدرنیته با اجازه یا بی اجازه وارد جوامع میشه و تأثیرخودش رو میذاره ؛ اما متأسفانه جوامع جهان سوم ازترس گرفتارنشدن به مدرنیته ؛ اسیرمدرنیزاسیون میشن .
درکل بحث های جالبی بود و کلی روشن کننده .
موفق باشین

g گفت...

تست محمود شناسی

1-به نظر شما دماغ محمود احمدی نژاد نماد چیست؟
الف-توسعه
ب-شکوفایی
ج-زیبایی
د-اجداد تکاملی انسانها

2-به نظر شما پاسخ محمود به این سوال چیست: “با چه انگیزه ای زنده ای؟”
الف-بگم…بگم..؟
ب-به عشق رحیم مشایی
ج-برای عیرت سایرین
د-برای رقابت با دی کاپریو

3-به نظر شما اگر محمود کتابی تالیف کند عنوان آن چه خواهد بود؟
الف-جوجه اردک زشت
ب-بینوایان
ج-چراغها را من نابود کردم
د-منشا انواع (داروین)

4-به نظر شما چرا محمود ریش خود را کوتاه نمیکند؟
الف-آقاشون اجازه نمیدن
ب-همچنان توسعه و تکامل
ج-برای ریشه کن کردن فقر و گرسنگی (برای شپش ها)
د-سعی کرده ولی نتونست.یعنی ژیلت نتونست.

5-به نظر شما کدام ضرب المثل در مورد محمود صدق نمیکند؟
الف-موش تو سوراخ نمیزفت جارو به دمش می بست
ب-میمون هر چه زشت تر ناز و اداش بیشتر
ج-همه رو برق میگیره ما رو چراغ نفتی…
د-هیچ کدام!

6-کدام یک به محمود شبیه تر است؟
الف-نشادر توی …
ب-موجودی در چمن
ج-نمک در نمکدان
د-لنگه کفش در بیابان (برای اصولگرایان)

7-رابطه محمود با آقامون مانند رابطه … است با …
الف-کارگر و صاحب کار
ب-بمب و چاشنی
ج-همان … و ….!
د-دیو و دلبر

8-در صورت ساخته شدن فیلمی از زندگی احمدی نژاد مناسبترین نام برای آن چه خواهد بود؟
الف-ترمیناتور
ب-ژوراسیک پارک
ج-دیکتاتور کوتوله
د-چشمان کاملا بسته!